Postaw na Adwords w rekrutacji

adwordsMarketing w rekrutacji – warunek konieczny

Nie jest przełomowym odkryciem stwierdzenie, że każdy rekruter powinien się rozwijać, badać rynek i w oparciu o trendy oraz zmiany zachowań i preferencji ludzi na rynku pracy, kierować swoim rozwojem. Rozwój kluczowych z punktu widzenia rekrutacji kompetencji, staje się dzisiaj priorytetem w kontekście zatrudnienia odpowiednio wykwalifikowanej kadry pracowniczej. Działy HR są w tym świetle jednymi z najważniejszych komórek w firmach, na których nie dość, że spoczywa odpowiedzialność za proces rekrutacji, to również sprawcza moc wpływająca bezpośrednio na rozwój organizacji, bądź jego brak. Ponadto, działy te zajmują się pozytywnym wizerunkiem pracodawcy, monitorują markę, dbają o prawidłową komunikację, która przekłada się na całe przedsiębiorstwo i organizację postrzeganą jako marka konsumencka.

Dlaczego warto znać Adwords?

Według wszelkich dostępnych badań, polskie firmy z roku na rok zwiększają zatrudnienie. O tym, jak trudno jest pozyskać prawdziwego specjalistę wie każdy, kto choć raz projektował proces rekrutacji. Zmienne warunki rynkowe, częste migracje, zmiany zachowań, wymóg elastyczności, w zależności od grupy docelowej sprawiają, że konieczna staje się obecność firmy wszędzie tam, gdzie może natrafić na potencjalnych pracowników. Dlatego właśnie nowatorskie metody (zwłaszcza cyfrowe) coraz częściej kroczą równo, a nawet wyprzedzają  dotychczasowe schematy i utarte ścieżki.

Pierwszy argument: Adwords to Twój sprzymierzeniec w rekrutacji!

Według statystyk słowo praca jest wpisywane w wyszukiwarkę Google średnio od 150 – 200 tys. razy miesięcznie. Przyznasz, że to potencjał nie do przecenienia? Adwords daje możliwość przesiewu interesujących nas aplikacji i targetowania emisji reklam w wyszukiwarce na naszego „idealnego kandydata”. W ten sposób skutecznie ograniczasz liczbę przypadkowych zgłoszeń, które, jak wiadomo, potrafią skutecznie wydłużyć proces rekrutacji.

Drugi argument: Adwords to dobrze wydane środki

Dane z przeprowadzonych kampanii wskazują, że za kwotę 100 zł udaje się pozyskać ok. 10 wartościowych aplikacji, co porównując nakład do efektu, może stawiać Adwords w czołówce narzędzi rekrutacyjnych. Jeżeli dodamy do tego elastyczność – w każdej chwili, gdy pojawia się odpowiedni kandydat możesz zakończyć kampanię i optymalizować wydatki, czego nie da się zrobić w serwisach ogłoszeniowych, gdzie środki są wydawane bez względu na efekt.

Przykład dobrej kampanii

Zakładamy, że szukasz specjalisty ds. sprzedaży do działu sprzedaży krakowskiego oddziału swojej firmy. To, co musisz zrobić, to zaprojektować kilka grup reklam, uwzględniających różne słowa kluczowe, po których wpisaniu w wyszukiwarkę, reklamy będą emitowane. W zależności od skali i budżetu, może to być jedna lub kilka reklam. Tutaj masz pełną dowolność, możesz również prowadzić testy skuteczności i wybrać te, których emisja i klikalność jest najbardziej efektywna. Wiele zależy od poprawnego doboru słów kluczowych i odpowiedniego komunikatu samej reklamy. Użyj Swojej kreatywności, aby w potoku wyników dać się odnaleźć!

Reklamy ograniczamy geograficznie, skupiając się na wyszukiwaniach dokonywanych przez kandydatów z Krakowa. Możemy przy tej okazji wykorzystać również „modyfikator dopasowania przybliżonego” – dodając do słów kluczowych znak „+”. W ten sposób możemy wyświetlać reklamę dla różnych odmian słowa kluczowego, ale zablokować jej wyświetlanie dla synonimów słowa kluczowego, czy też jego rozszerzeń.

Twoja reklama, może być  emitowana na przykład po słowach „rekrutacja sprzedaż kraków”

Zaś jej wygląd w wynikach wyszukiwania może się prezentować następująco:

 

Praca w sprzedaży?

Dołącz do nas!

Pokaż swój potencjał, postaw na rozwój.

www.TwojaFirma.pl/rekrutacja

 

inspiracjaPostaw na remarketing, Twórz listy remarketingowe!

Remarketing umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę. W Twoim przypadku, będzie to zakładka kariery na stronie internetowej Twojej firmy i osoby, które odwiedziły daną stronę, ale nie wzięły udziały w procesie rekrutacji.

Podstawowym zastosowaniem remarketingu jest ponowne ściągnięcie kandydata na Twoją stronę, poprzez kreację graficzną, która będzie za nim podążała podczas działań w internecie.

Jedną z zachęt w procesie rekrutacji może być pokazanie korzyści płynących z pracy w Twojej firmie i przykłady z życia, pokazujące Wasze zainteresowania i pasje – fajny i zgrany zespół to zawsze duży plus.

Adwords daje naprawdę wiele możliwości. Jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia i kreatywność. Pamiętaj, że to Ty często decydujesz o rozwoju swojej firmy. Stawiaj na nietypową komunikację i wyróżnij się z tłumu.

stopka