Wykorzystaj remarketing na Facebooku w procesie rekrutacji – Instrukcja

Może zaczniemy od słowa teorii – czym właściwie jest remarketing? Ogólnie rzecz ujmując, jest to usługa kierowana do użytkowników internetu, którzy przynajmniej raz w danym czasie odwiedzili konkretną stronę internetową, bądź część jej zawartości.

Celem remarketingu jest zachęcenie użytkowników do powtórzenia wizyty na stronie, a w szczególności skupienie się na tych, którzy nie dokonali na stronie docelowej pożądanej przez nas akcji. Za takimi użytkownikami „chodzi” później reklama, która w przypadku facebooka, wyświetla się na stronie głównej tego serwisu wśród publikacji polubionych przez użytkownika stron.

Jak możesz wykorzystać to w procesie rekrutacji?

Załóżmy, że na stronie Twojej firmy znajduje się zakładka „kariera”, która jest pod opieką Twojego działu. Zakładka służy do publikacji aktualnych ogłoszeń o pracę oraz pozwala na wejście do procesu rekrutacji poprzez aplikowanie on-line.

Obieramy cel

Naszym celem będzie wykorzystanie remarketingu na facebooku i dotarcie z komunikatem do osób, które odwiedziły zakładkę „kariera” na naszej firmowej stronie, ale nie przeszły przez proces aplikacji na żadne ze stanowisk. Osoby takie, jako że odwiedziły samą zakładkę „kariera”, stały się członkiem stworzonej przez nas grupy odbiorców, do której kierować będziemy na facebooku komunikaty.

Innymi słowy – byłeś na naszej stronie, więc możemy wysłać ci nasz komunikat o rekrutacji.

Jak to działa?

Aby remerketing zadziałał poprawnie najważniejsza jest implementacja facebookowego pixela remarketingowego na każdej podstronie witryny.

piksel

Aby stworzyć piksel konwersji na swoim koncie facebookowym wchodzimy w „menadżera reklam”, następnie z menu po lewej stronie wybieramy opcję „pixele”, która prowadzi nas do strony z generowaniem pixela. Cała procedura jest prosta i generowanie samego pixela nie zajmuje dużo czasu.

Samo zaś wstawienie go na stronę radzimy pozostawić działowi IT lub marketingu, który w Twojej organizacji zarządzają serwisami www.

instalacja

Po poprawnej instalacji pixela konwersji, przechodzimy do tworzenia grupy odbiorców naszego komunikatu, którą określiliśmy sobie w naszym celu. Będąc w menadżerze reklam, tym razem wchodzimy w zakładkę „grupy odbiorcy”, a następnie klikamy w „grupy niestandardowych odbiorców”.

niestandardowy

W kolejnym kroku, jako że interesują nas odwiedzający naszą stronę www, wybieramy opcję: „Ruch w witrynie internetowej”.

ruch

W kolejnym oknie tworzymy grupę odbiorców, zgodnie z wybranym celem. Pamiętaj, że chcemy dotrzeć do osób, które przeglądały zakładkę z ofertami pracy, natomiast nie zdecydowali się na aplikowanie na żadną z ofert. Aby taki warunek mógł zaistnieć, musisz mieć przygotowaną unikalną stronę podziękowania za przesłanie aplikacji pod konkretnym adresem, w naszym przykładzie: twojastrona.pl/kariera/podziękowanie, która będzie dostępna wyłącznie po złożeniu aplikacji. Osoby wyłącznie przeglądające oferty jej nie zobaczą. To pozwoli nam na wydzielenie osób, które nie aplikowały i dotarcie do nich z komunikatem.

Aby taki warunek zaistniał, przy tworzeniu celu wybieramy opcję „użytkownicy odwiedzający określone strony internetowe, ale nie inne strony”.

Taki wybór daje nam możliwość dodawania i wykluczania odbiorców ze względu na ich zachowanie na naszej stronie.

Wiemy, że chcemy dotrzeć do osób, które przeglądały oferty pracy. W naszym przykładzie znajdują się pod adresem twojastrona/kariera/ogłoszenia. A więc w pierwszym warunku dodajemy do odbiorców właśnie takie osoby, wybierając opcję „URL zawiera”. Celowo wybieramy tutaj opcję „zawiera”, ponieważ ofert pracy może być w zakładce wiele, natomiast każdy adres, który będzie zawierał rozszerzenie /kariera/ogłoszenia, znakomicie wyłapie te osoby, bez względu na to, co w adresie będzie się znajdowało dalej (domyślnie, jakie ogłoszenie) -> twojastrona/kariera/ogłoszenia/manager-sprzedazy.

Tak wyselekcjonowaną grupę odbiorców chcemy pomniejszyć o osoby, które złożyły aplikację na dane stanowiska. W tym celu wybieramy drugi warunek „wyklucz użytkowników, którzy odwiedzają dowolną stronę internetową spełniającą poniższe reguły.

W samej regule zaś korzystamy z opcji „URL równa się”  i tutaj podajemy adres naszej unikatowej strony z podziękowaniem za złożenie aplikacji, która jest widoczna wyłącznie dla składających aplikację.

utworz

Ostatnią opcją jest wybór przedziału czasowego, z którego chcemy zebrać odwiedzających naszą stronę. Tutaj polecamy nie wybierać bardzo odległych dat, jako że dane osoby mogą nie pamiętać już, że oglądały ogłoszenie 30 dni temu. Wydaje się, że okres 14 dni będzie odpowiedni.

Każdej grupie koniecznie musimy nadać konkretną nazwę, tak, aby przy tworzeniu reklamy łatwo można było ją zidentyfikować.

Tak przygotowaną formatkę tworzenia grupy docelowej potwierdzamy guzikiem „utwórz grupę odbiorców”.

Tworzenie reklamy wykorzystanej w remarketingu

Aby stworzyć reklamę remarketingową w polu niestandardowych grup odbiorczych, należy dodać utworzoną wcześniej grupę remarketingową. W naszym przypadku, nazwaliśmy ją po prostu „retargeterzy”.

retargeterzy

W tym miejscu łatwo również dopasujemy przekaz do naszych preferencji odnośnie konkretnego stanowiska. Możemy na przykład wybrać wiek osób, do których będziemy emitować reklamę (łatwo wykluczymy dzieci). Możemy także skupić się na komunikacie do osób z konkretnego kraju i/lub miasta, przy rekrutacjach lokalnych. Takie targetowanie pozwoli nam zaoszczędzić pieniądze i docierać dokładnie do zbioru zainteresowanych osób, które z jakiejś przyczyny nie złożyły aplikacji, a które odpowiednio komunikacyjnie i graficznie dopracowanym komunikatem można zachęcić do powrotu i aplikowania.

Jako przykład takiej kreacji, można wykorzystać:

biuro

 

Po co remarketing?

Kampanie remarketingowe w głównej mierze mają za zadanie uzupełnienie tradycyjnych kanałów komunikacji. Publikujesz ogłoszenie w portalach ogłoszeniowych, ściągasz ruch na stronę do zakładki „kariera”, zaś przy pomocy remarketingu możesz dodatkowo docierać do osób potencjalnie zainteresowanych aplikowaniem, ale jeszcze wahających się.

Dlaczego to działa?

Kluczem jest tutaj grupa odbiorców. Są to osoby, które w mniejszym bądź większym stopniu znają Twoją firmę. Co więcej, odwiedziły wcześniej stronę firmową, więc wykazały się zainteresowaniem publikowanymi na niej treściami (zakładka „kariera”). Mimo to, nie zdecydowały się jednak na aplikowanie. Powodów może być wiele.

  1. Wahają się, czy aplikować.
  2. Oglądały ofertę w pracy i będą aplikowały w domu, na spokojnie.
  3. Oferta nie wydaje się dla nich dostatecznie atrakcyjna.

Często zdarza się, że bez dodatkowego przypomnienia ze strony rekrutera, zwyczajnie zapominają o rekrutacji i do niej nie wracają. Remarketing wykorzystany w tej formie, pozwala uniknąć takich sytuacji i zwiększyć liczbę aplikacji, co jak wiadomo, w dzisiejszych czasach jest na wagę złota. Co więcej, wraz ze znalezieniem idealnego kandydata, kampanię można wyłączyć, oszczędzając czas i pieniądze oraz wykorzystać cały mechanizm w przyszłości, jako, że pixel remarketignowy wstawiony raz, działa cały czas.

 

stopka